Den daglige udfordring
Virksomheder besigtiger og skriver tilbud, men de prioriterer ikke opfølgningen. Derved mister de vigtig viden om modtageres respons og byder på meget mere, end de faktisk behøver i forhold til at opretholde et ordreflow.
Tid er penge
Omkostningerne (tid, kørsel, kommunikation med kunden/producenter mv.), der er investeret, inden det endelige tilbud udarbejdes, regnes ofte ikke ind som en udgift for virksomheden. Men de udgør mange timer og er derved en væsentlig faktor, når man ser på en virksomheds samlede brug af ressourcer. Derfor er det vigtigt, at du prioriterer tilbudsopfølgning – tiden er jo brugt på tilbudsafgivning. Den sidste indsats for at sikre gevinst er derfor, at du følger op på dine tilbud.
Hvad bruger du dine ressourcer på?
Systematisk tilbudsopfølgning
Manglende opfølgning på tilbud har to uheldige konsekvenser:
Derfor kan en systematisk tilbudsopfølgning give:
Øg værdien af din tilbudsafgivning med professionel hjælp til opfølgning.